In de naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle
Liefde voor iedereen, haat voor niemand

zaterdag, oktober 16, 2021

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle
Liefde voor iedereen, haat voor niemand

Jihad

Jihad heeft ongetwijfeld met de islam te maken. Echter ontken ik stellig de heersende opvatting (heilige oorlog) die aan het woord wordt toegeschreven. De redenatie van de heer Bolkestein komt wat overeen met moslimextremisten. Het aanhalen van een geschiedschrijver, verkeerd vertalen, een extremist citeren, halve waarheden vertellen en met cijfers smijten. Helaas blijkt waarheidsvinding niet meer van deze tijd te zijn. Jihad betekent letterlijk in het Arabisch ‘inspanning’. Iedere gebod van de Koran opvolgen vereist een menselijke inspanning en dat is jihad. Andersdenkenden zouden nu verzen aanhalen zoals: ‘doodt hen waar gij hen ook treft’ en beweren dat dit jihad is. Wat het gehele vers en anderen verzen zeggen en wat de achtergrond hiervan is doet er niet toe. Moslims werden in de tijd van de profeet meer dan een decennia lang religieus vervolgd en velen werden vermoord. In Medina werd Muhammad gekozen tot heerser. Toen Medina werd aangevallen had hij de politieke verantwoordelijkheid om Medina te beschermen. Ook in Medina was hij zwak en een minderheid ten opzichte van de Mekkanen. Deze defensieve strijd werd niet alleen voor de moslims gevochten, maar ook ter bescherming van de joden, christenen en andersdenkenden. Heden ten dage worden moslims niet religieus vervolgd dus strijden is verboden.

Safeer Siddiqui
Missionaris Ahmadiyya Moslim Djamaat Nederland

“LIEFDE VOOR IEDEREEN, HAAT VOOR NIEMAND”

Meest gelezen

Staat er in de Heilige Koran dat mannen hun vrouwen mogen slaan?

In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle Staat er in de Heilige Koran dat mannen hun vrouwen mogen slaan?  De heer Youssef Ikhlaf en de...

Hoe verhoudt de Islam zich tot andere religies over vrouwenrechten?

In naam van Allah, de Meest Barmhartige, de Meest Genadevolle Hoe verhoudt de Islam zich tot andere religies over vrouwenrechten? Youssef Ikhlaf Inleiding Over de positie van de...

De positie van de vrouw in de Islam

VOORWOORD In het Westen is het een gebruikelijke gedachte dat de Islam geen rekening houdt met de rechten en vrijheden van de vrouw. Dat de...

De plichten van de man en de vrouw

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِيْمِ In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle  DE RECHTMATIGE PLICHTEN VAN DE MAN Hij zou de gevoeligheden van zijn vrouw moeten...